پاسخ شبهه ی وهابیت درباره ی شهادت حضرت زهرا«س»

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به شبهه ای مبنی بر عدم شهادت حضرت زهرا(س) تصزیح کرد: «ابن تیمیه» رهبر وهابي‎ها یا بهتر است بگوییم خدا و پیغمبر وهابی‎ها، در كتاب "منهاج السنة" ج 4 ص 220 نوشته که "كبس بیت فاطمه(س) ؛ ابوبكر به زور وارد خانه فاطمه(س) شد". همچنین «جوینی» استاد ذهبی، در کتاب "فرائد السمطین" آورده که پیامبر(ص) فرموده‎اند بعد از من می‎بینم که دخترم "مغمومة مغصوبة مقتولة".

وی تاکید کرد: اينها كاملا نشان مي‎دهد كه قضيه شهادت افسانه نيست و واقعيت دارد. مرحوم «كليني» از قول امام کاظم (ع) نوشته كه مادرمان فاطمه زهرا(س) شهيده است. حال، علمای وهابی جدیدا سخن مضحکی نیز مبنی بر اینکه شهادت حضرت زهرا(س) از سال 74 در تقويم ها اضافه شده است، ترویج داده‎اند.



استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به شبهه‌ای مبنی بر اینکه "اگر حضرت علي(ع) در خانه حاضر بود چرا حضرت زهرا(س) در را باز كرد تا آن حادثه اتفاق افتد و باز کردن در توسط زن در صورت حاضر بودن مرد در منزل، خلاف غيرت مردان خصوصا اعراب است" اظهار داشت: طبق کتاب "منهاج السنة" مهاجمان به زور وارد خانه شدند. قرآن نیز در سوره نور آيه 27 مي‎فرمايد "یا ایها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوتا غیر بیوتکم حتی تستانسوا ؛ بدون اجازه به خانه کسی وارد نشوید". در جای دیگر قرآن می‎فرماید که "یا ایها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوت النبي الا ان یؤذن لکم". در کتاب "المنثور سیوطی" ج 5 ص 50 نوشته که "خانه زهرا خانه نبوت است". حال چه کسی به آنها اجازه داد که وارد شدند؟!

رییس موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) اضافه کرد: پس اینان بدون اجازه وارد شدند و حضرت زهرا(ع) و مولا علی(ع) بر این باور بودند كه اينها حريم نبوت و قرآن را حفظ مي‎كنند. نمی‎دانستند که این مهاجمین آنقدر حیوان‎صفت‎اند که خانه اهل‎بیت پیامبر را آتش زده و به زور وارد خانه می‎شوند.

رییس موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) در رد این شبهه تاکید کرد: «ابن عساکر» در کتاب "تاریخ دمشق" ج 42 ص 470 آورده پیامبر(ص) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفت "یا ام السلمه قوميفافتحي له؛ ای ام سلمه برخیز و در را باز كن". در ج 44 ص 35 همین کتاب آمده که عمر بن خطاب آمد و دق الباب کرد، پيغمبر خانه بود ولی به حضرت خديجه(س) فرمود "افتحي يا خديجة ؛ ای خدیجه در را باز کن". همچنین در کتاب "احتجاج طبرسی" ج اول ص 292 آمده که روزی پیامبر در خانه نشسته بودند اميرالمومنين در زدند و پيامبر(ص) به عايشه فرمود كه "افتحي له الباب؛ در را براي او (علي) باز كن". حال آیا علمای وهابی غیرتمندتر از پیامبرند؟!
مدیر شبکه جهانی ولایت در پاسخ به این شبهه كه خانه‎هاي آن زمان مدينه در نداشتند و فقط يك پرده يا حصير بود، گفت: این شبهه طرح شد تا جریان پشت در ماندن حضرت زهرا(س) تکذیب شود. قرآن می‎فرماید كه شما در بعضي خانه ها مانند خانه عمو، دایی، عمه، خاله و همچنین كساني كه كليد منزل خود را به شما مي‎دهند، می توانید بدون اجازه غذا بخوريد ،حال اگر خانه قفل و در نداشت، پس در اینجا كليد چه معنا دارد؟ روی حصیر و پرده کلید می‎زدند یا قرآن در این موضوع اشتباه کرده است؟! طراحان این شبهات متاسفانه با قرآن هم ناآشنا هستند.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در کتاب "صحیح مسلم" که معتبرترین کتابشان پس از قرآن است، ج 6 ص 105 حدیث 5136 آمده که پيغمبر اكرم(ص) دستور داده بودند که "شب‎ها درها را ببنديد". آیا حصیر و پرده را می‎بندند؟! آيا به پرده مي گويند در؟!

این محقق برجسته با اشاره به سند دیگری از کتب اهل سنت تصریح کرد: «بخاري» در کتاب "الادب المفرد" ج اول ص 272 نوشته که رواي مي گويد سوال كردم كه آیا درِ خانه عايشه دو لنگه بوده يا يك لنگه؟ از چه جنسی؟ پاسخ می‎گیرد که يك لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است. حال چطور خانه عايشه در داشته آن هم از نوع درختساج ولي خانه حضرت زهرا(س) که دختر پیغمبر و با آن همه اوصاف بوده در نداشته است؟!
رییس موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) با اشاره به ماجرای غصب قباله فدک خاطرنشان کرد: «حلبی» از مورخین و علمای بزرگ اهل سنت، در "تاريخ حلبي" نوشته كه خليفه دوم قباله فدك را در دست حضرت فاطمه(س) ديد، از دست ايشان گرفت، روي مطالبش آب دهان ریخت و نوشته‎های آن را پاك، سپس قباله فدک را پاره كرد. همچنین در كتاب "سليمان بن قيس" آمده آن سيلي كه به گوش حضرت فاطمه زهرا(س) در کوچه‎ها زدند، آنقدر شديد بود كه گوشواره حضرت پاره شد.

دکتر حسینی‎قزوینی در مورد علت شهادت حضرت فاطمه(س) نیز گفت: امام صادق(ع) فرمودند که علت شهادت مادرمان همان ضرباتی بود که «قنفذ» غلام خلیفه دوم، در خانه صدیقه کبری به ایشان زد. شهرستاني نیز در "ملل النحل" ج اول ص 67 از نظّام نقل مي كند كه خلیفه دوم با لگد به شكم حضرت زد و جنین را سقط کرد. این موضوع را «ابن حجر» در "میزان الاعتدال" و "لسان الميزان" نیز نوشته است.
وی با بیان خاطره‎ای اظهار داشت: در مناظره‎ای که در "دبی" امارات با یکی از شیوخ بزرگ وهابی داشتم، صحیح بخاری را به وی نشان دادم و پرسیدم این روايت را قبول داريد كه پيامبر(ص) فرموده فاطمه(س) پاره تن من است و هرکس او را بیازارد مرا آزرده؟ پاسخ داد قبول دارم. گفتم این را نیز قبول داری که فاطمه(س) از ابوبکر غضبناک شد و تا آخر عمر خود با وی سخن نگفت؟ گفت نه این دروغ است و شیعه ها آن درست کردند. کتاب صحیح بخاری را باز کردم و نشانش دادم. نوشته پشت جلد کتاب را نگاه كرد و گفت اين كتاب در بيروت چاپ شده و من آن را قبول ندارم، کتابی بیاور که در عربستان سعودی چاپ شده باشد. گفتم چاپخانه این کتاب، شیعی نیست ضمنا در امارات اکثرا غیرشیعه هستند و اگر روایتی حتی در کتابشان جابجا شود، چاپخانه را به آتش می‎کشند چه برسد به اینکه روایتی به دروغ چاپ شود!


مدیر شبکه جهانی ولایت بابیان ادامه مطالبی که درمناظره خود با شیخ وهابی به او یادآوری کرده است ، گفت: «شهرستانی» در جلد اول کتابش آورده که عمر با لگد به شکم حضرت زهرا زد و جنین سقط شد. «ابن قتیبه دینوری» نیز در "الامامة و السیاسة" ص 31 آورده که ابوبکر و عمر برای عیادت حضرت زهرا(س) آمدند ولی حضرت آنها را راه نداد تا اینکه حضرت علی(ع) را واسطه کردند و وارد شدند. این دو به فاطمه زهرا(س) سلام کردند ولی حضرت جوابشان را نداد. {از شیخ وهابی پرسیدم آیا جواب سلام کافر واجب است؟!} سپس حضرت زهرا(س) فرمودند خدا و ملائکه را شاهد میگیرم که شما دو نفر مرا آزردید و رضایت مرا به دست نیاوردید. قسم به خدا اگر محضر پدرم برسم از شما شکایت خواهم کرد. ابوبکر شروع به گریه کردن کرد به طوری که نفسش در حال بند آمدن بود، حضرت زهرا(س) فرمود والله بعد از هر نماز به تو نفرین می‎کنم.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: پس از اینکه این روایات را از کتاب خودشان برایش خواندم سرش را پایین انداخت و گفت که من فردا شب جواب را برایت می‎آورم. شب بعد هرچه منتظر ماندم نیامد. به منزل میزبانش تماس گرفتم که چرا این شیخ وهابی برای ادامه مناظره نیامد؟ میزبانش گفت: شیخ وهابی نامه‎ای بلند بالا به یکی از علمای بزرگ عربستان سعودی نوشت و گفت که در مناظره‎ای در مورد حضرت زهرا(س) به بن بست خورده و تمامی مستندات ظاهرا صحیح است، پس جواب دندان شکنی برای وی بفرستند. بعد از یک هفته از عربستان جواب آمد که در کتب شان آمده شما اصلا در این موضوعات با علمای شیعه بحث نکنید!! این شیخ پس از دریافت جواب نامه خود، رفت و تاکنون برنگشته است.

رییس موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) با تاکید بر موضوع وحدت خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) جايگاه رفيعي دارند ولي مهم‎تر از همه گراميداشت ایشان است و به قول مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانیگرامیداشت مقام رفیع آن حضرتهیچ منافاتي با مساله وحدت ندارد.
وی تاکید کرد :کم رنگ شدن فاطمیه کم رنگ شدن حقانیت شیعه است. وحدت این است که بر اصول خود پایبند باشیم ولی نسبت به اهل سنت نیز هتاكي نكنيم.

حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمد حسینی‎قزوینی در پایان تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) منادي وحدت بود اما این موضوع دلیلی بر کوتاه آمدن ایشان از مباحث فاطمی نبود. مقام معظم رهبری نیز با تمام تاکیدی که در بحث وحدت داشته و دارند، نسبب به فاطمیه و مسئله شهادت حضرت فاطمه(س) به هیچ وجه کوتاه نیامده‎اند. ایشان هرسال در بیت رهبری چند شب مراسم عزاداری ایام فاطمیه برگزار می‎کنند.

5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)
GRID LIST
موفقیت
گنج
طلاق
شوهرداری
ازدواج
Wednesday, 11 September 2024
الأربعاء, ۰۷ ربيع الأول ۱۴۴۶
چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

Please publish modules in offcanvas position.