حرف و حدیث ها درباره ی چای!

 

 چاي سفيد، سالم تر از چاي سبز است. در واقع تمام انواع چاي سالم هستند اما با اين حال از نظر مفيد بودن، چاي سفيد بيش از چاي سبز خاصيت دارد، چون ذخيره آنتي اكسيداني آن بيشتر است و حداقل مزان كافئين را داراست. 

باورهای نادرست درباره ی چایچای


به گزارش ايسنا، براي مثال بسياري از مردم تصور مي كنند كه نوشيدن مقادير زياد چاي باعث تيرگي پوست مي شود، در حالي كه اين تصور كاملا اشتباه است. گروهي از متخصصان تغذيه در هند مي گويند: چاي در واقع منبع غني از آنتي اكسيدان ها است و چاي سفيد به كاهش چين و چروك هاي پوست، كمك مي كند. 
علاوه بر اين، طبق مطالعه اي كه اخيرا در دانشگاه آمريكايي توفتز انجام شده، مقدار آنتي اكسيدان موجود در چاي تقريبا 10 برابر بيشتر از هر نوع ميوه يا سبزي ديگر است. 
به گزارش پايگاه اينترنتي تلوم راز اكتيويشن، چند نمونه از شايع ترين باورهاي اشتباه درباره اين نوشيدني پرخاصيت عبارتند از: 
1- چاي سفيد و چاي سياه از دو گياه جداگانه به دست مي آيند.

كارشناسان هندي مي گويند چاي سفيد و سياه هر دو از يك گياه تهيه مي شوند و فقط روند فرآوري آنها با يكديگر متفاوت است. به طور كلي انواع چاي از يك نوع گياه چاي موسوم به «كامليا سيننسيس» بدست مي آيند. هر نوشيدني يا دم كرده ديگري كه از گياه چاي تهيه نشود، ديگر جزو فرآورده هاي چاي محسوب نمي شود و در واقع جوشانده اي از يك ميوه يا گياه ديگر است.
2- چاي سفيد، سالم تر از چاي سبز است. در واقع تمام انواع چاي سالم هستند اما با اين حال از نظر مفيد بودن، چاي سفيد بيش از چاي سبز خاصيت دارد، چون ذخيره آنتي اكسيداني آن بيشتر است و حداقل مزان كافئين را داراست. 
3- افزودن شير به چاي تاثيري بر خواص آن ندارد. براساس جديدترين گزارش منتشر شده در مجله اروپايي قلب، افزودن شير به چاي، خواص مفيد چاي را خنثي مي كند. در اين گزارش آمده است كه نوعي پروتئين موجود در شير موسوم به كاسئين به پلي فنول هاي موجود در چاي با عنوان كاتچين مي چسبد و از فعاليت و اثرگذاري اين پلي فنول ها جلوگيري مي كند. به اين ترتيب واقعيت اين است كه افزودن شير به يك فنجان چاي مي تواند توانايي پلي فنول كاتچين در پيشيگيري از بيماري قلبي را تخريب كند. 
4- كافئين موجود در چاي بيشتر از قهوه است. يك فنجان چاي در واقع يك سوم يك فنجان قهوه، كافئين دارد. طبق آزمايشات سازمان غذا و داروي آمريكا كافئين موجود در چاي فقط زماني بيشتر از قهوه است كه مقدار كافئين در يك گرم قهوه خشك با يك گرم چاي خشك مقايسه شود. اما اگر به شكل دم كرده مصرف شوند مقدار كافئين در دم كرده چاي خيلي كمتر از قهوه است. 
5- نوشيدن زياد چاي موجب كم شدن آب بدن يا به اصطلاح دي هيدراته شدن بدن مي شود. چاي يك نوشيدني ادرارآور است اما تاثير ادرارآور آن كه ناشي از كافئين است، پس از يك دوره مصرف، كاهش مي يابد. به علاوه از آنجا كه 99 درصد چاي را آب تشكيل مي دهد در حفظ مايعات موردنياز بدن موثر است و مي تواند آب بدن را در طول روز تامين كند. در بين تمام انواع چاي به نظر مي رسد كه چاي سفيد بيش از بقيه به تامين آب بدن كم مي كند. 
6- چاي براي دندان ها مضر است. مطالعات نشان مي دهد كه چاي يك منبع طبيعي فلورايد است و فلورايد از مواد شناخته شده و موثر در تقويت ميناي دندان ها است كه مقاومت ميناي دندان را در برابر پوسيدگي افزايش مي دهد فلورايد همچنين به كاهش شكل گيري اسيدهاي ناشي از تعامل پلاك هاي دنداني با مواد قندي در دهان كه عامل مهم پوسيدگي دندان ها است، كمك مي كند. 
7- چاي، معده را اسيدي مي كند. اين باور عمومي كه چاي موجب اسيديته معده و ترش كردن مي شود كاملا اشتباه است. در واقع چاي به دليل اين كه جاوي آب زياد است خاصيت مقابله با زخم هاي گوارشي را دارد. 
8- چاي بايد براي داشتن طعم بهتر، جوشانده شود. در واقع چاي را هرگز نبايد بجوشانيد چون طعم آن تلخ مي شود و مصرف چاي جوشيده مي تواند باعث ايجاد زخم هاي گوارشي و ترش كردن معده شود. در عوض به جاي جوشاندن بايد چاي را در آب داغ خيسانده يا دم كنيد تا از تمام خواص مفيد آن بهره مند شويد. 
9- چاي باعث بي خوابي مي شود. اين تصور اساسا صحت ندارد چون آزمايشات تاييد مي كند كه نوعي اسيد آمينه و ماده طبيعي موجود در چاي موسوم به ال- تيانين تاثير مثبت روي بهبود كيفيت خواب مي گذارد. 
 

 

 

5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)
GRID LIST
موفقیت
گنج
طلاق
شوهرداری
ازدواج
Wednesday, 23 September 2020
الأربعاء, ۰۵ صَفر ۱۴۴۲
چهارشنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۹

Please publish modules in offcanvas position.