امام خمینی(ره):
در تحقق و عدم تحقق قنوت تأمل است. (احتیاط کند و به عربی بخواند یا به اعلم بعدی رجوع کند.)
عروة الوثقی، 1420هـ ق، ج1، ص 544، م3
آیة الله اراکی(ره):
جایز است و قنوت محقق می شود.
عروة الوثقی، 1420 هـ ق، ج1، ص 544، م3
آیةالله بهجت(ره):
جایز است و قنوت محقّق می شود.
وسیلة النجاة، 1423هـ ق، ج1، ص 220، م 766
آیة الله تبریزی(ره):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی شود؛ اما اگر به غیر عربی خواند، نمازش صحیح است.
المسائل المنتخبة، 1382، ص 118، م 322
آیة الله خوئی(ره):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی شود اما اگر به غیر عربی خواند نمازش صحیح است.
المسائل المنتخبة، 1412 هـ ق، ص 118، م 322
آیة الله سیستانی(دام ظلّه):
در تحقق وظیفه قنوتی به غیر عربی اشکال است اما اگر به فارسی دعا کرد نمازش صحیح است.
المسائل المنتخبة، 1425، هـ ق، ص 154، م 325
آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه):
وظیفه قنوتی انجام نمی شود ولی مبطل نماز نیست.
جامع الاحکام، 1418هـ ق، ج1، ص 72، س 224
آیة الله فاضل لنکرانی(ره):
وظیفه قنوت به غیر عربی ادا نمی شود.
عروة الوثقی، مع التعلیقات، ج1، ص 520 م 3
آیة الله گلپایگانی(ره):
وظیفه قنوت به غیر عربی ادا نمی شود.
عروة الوثقی، 1420هـ ق، ج1، ص 554 م 3
آیة الله مکارم شیرازی(دام ظلّه):
وظیفه قنوتی به غیر عربی محقق نمی شود.
عروة الوثقی، 1386، ج1، ص 593 م 3
آیة الله نوری همدانی(دام ظلّه):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی شود اگر چه ضروری به صحت نماز نمی زند.
منتخب المسائل، 1420 هـ ق، ص 124، م 322
آیة الله وحید خراسانی(دام ظلّه):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمی شود اگر چه ضروری به صحت نماز نمی زند.
منهاج الصالحین، ج2، ص 205، م 668
منبع:تبیان