برترين فيلم هاي علمي - تخيلي جهان : یک ادیسه فضایی

چاپ

1- 2001: یک ادیسه فضایی

اودیسه، فیلم‌های علمی تخیلی را از آثاری که در آن‌ها فردی با پوشیدن لباس هیولا، تکان تکان می خورد، به آثار بزرگی که درصدد کشف فضای ناشناخته و بی‌کران بودند، ارتقا داد. داستان فیلم و نیز رمانی که فیلم از روی آن ساخته شده، پیرامون ماموریتی فضایی به مشتری است که در آن نوعی تکنولوژی باستانی کشف می‌شود که می‌تواند کلید تحول بشریت باشد. آقای "آندرس سندبرگ”، محقق موسسه "آینده انسان” دانشگاه آکسفورد می گوید:

"وقتی برای اولین بار در نوجوانی این اثر را دیدم،کلیات آن را می‌دانستم اما وقتی آن را دیدم، بیش از پیش تحت تاثیر قرار گرفتم.” او ادامه می‌دهد: "من همیشه به دنبال یک نمای کیهانی بودم: واقعا Monolith (همان تکنولوژی باستانی) چه کاری می‌کند؟”

تصویری که اودیسه از سفرهای فضایی، ابزارهای مورد استفاده در آن و شرایط زندگی در فضا ارائه می‌کند، بهترین چیزی است که ساخته شده است. "حق با او (استنلی کوبریک) است، بی‌نظیره!” این سخن آقای "لروی شیائو”، فضانوردی است که تا کنون سه پرواز با شاتل فضایی ناسا داشته و هفت ماه بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت داشته است. با این حال سکانسی که در آن فرمانده "دیو بومن” وارد Monolith می‌شود، در ابتدا شیائو را گیج کرده بوده است. او می‌گوید: "من در ابتدا بسیار متحیر و شگفت‌زده شدم چرا که کتاب (رمان 2001: یک اودیسه فضایی) را نخوانده بودم.” وی در ادامه می‌گوید: "بعد از آن (احتمالا بعد از خواندن رمان را می گوید. مترجم) بود که معنا و حس بیشتری را به من منتقل کرد.”

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)